Mortar Cycle Deck
Zdravím! Dnes ti predstavím ďalší cycle deck, ktorý je trošku náročnejší na naučenie ale je veľmi efektný a obsahuje iba jednu legendárku, The Log, ktorá by sa mohla dať nahradiť inou kartou.
Tak ako iný cycle deck (Hog Cycle Deck), aj tento obsahuje dve karty, ktoré budú spôsobovať hlavný damage. Tými kartami sú Mortar a Rocket.
Predstavujem ti Mortar Cycle Deck!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Presne tak, tento nenápadný, nevýrazný deck si dokáže poradiť s LavaLoon Deckom, Golem Deckom a mnoho ďalšími známymi deckmi, ktoré sú medzi hráčmi obľúbené.
Ako používať jednotlivé karty
Mortar: Jedna z tvojich víťazných kariet. Budem k tebe úprimný – ak je súper dostatočne zdatný a skúsený, prípadne jeho deck bude dobre vyvážený a súper ho bude vedieť perfektne ovládať, budeš môcť použiť Mortar na útok 1-2x. Ináč ho budeš musieť použiť ako obranu. Cieľom je postaviť Mortar k mostu tak, aby dokázal guľu vrhnúť až na súperovú vežičku. Najvhodnejšie je tak spraviť vtedy, ak smerom od tvojej vežičku postupujú jednotky, ktoré sa zúčastnili na zneškodnení útoku od súpera. Tieto jednotky potom zabránia tomu, aby súper napadol tvoj Mortar a ihneď ho zničil. Ak Mortar vrhne aspon jednu guľu na súperovú vežičku, je to super (damage je okolo 200-300, záleží od levelu Mortaru), ak dve alebo tri, je to výborne, ak štyri a viac – máš oproti sebe niekoho, s kým si poľahky poradíš.
Rocket: Ak to nejde s Mortarom, pôjde to s Rocket. Rocket spôsobuje jednotkám damage okolo 1000, vežičkám okolo 500. Použi ho na vežičku vždy vtedy, ak súper zahrá nejakú kartu priamo za vežičkou. Úplne najviac uvidíš využitie Rocket vtedy, ak súperovou zahratou kartou je napr. Witch, Wizard, Musketeer, etc. na vysokom leveli, ktorú si súper pripravil ako podpornú jednotku pre Golem, Giant, P.E.K.K.A, etc. . Rocket používaj aj ku koncu hry, keď si tvoj súper nájde spôsob, ako odstaviť tvoj Mortar – prenechaj mu obrannú funkciu a do útoku choď s Rocket a to aj v prípade, že by si nemal trafiť žiadnu jednotku ale iba vežičku. Ide predsa o výhru. S Rocket vieš tiež zahrať v obrane – jednotky ako Elite Barbarians či iné kombá, ktoré protihráč bude posielať spolu (Elite Barbarians + Fire Spirits, Lava Hound + Ballon + Mega Minion, etc.) poľahky zničíš alebo značne oslabíš s Rocket – čím viac súperových jednotiek pokope, tým lepšie pre teba. Už len si natrénovať, aby si sa trafil, keďže Rocket má užšie pole pôsobnosti (napr. oproti Fireball).
Knight: Tvoj tank v tomto decku no tiež hlavný ničiteľ pozemných jednotiek. Používaj ho vždy vpredu a za ním či k nemu dávaj všetko ostatné – Archers, Skeletons, Ice Spirit. Ak ho tvoj súper podcení a dovolí mu dostať sa až k vežičke, sleduj aký damage dáva, táto na prvý pohľad nevýrazná, karta.
The Log: Toto kúzlo slúži na odprášenie malých jednotiek (Skeleton Army, Goblins, Goblin Gang, Princess, etc.), prípadne na oslabenie viacerých jednotiek naraz. Vždy púštaj The Log tak, aby zasiahol aj súperovú vežičku – každý Log uberie vežičke cca 100 HP. Najviac ho budeš zrejme potrebovať vtedy, keď zahráš pri moste Mortar a súper okamžite zareaguje so Skarmy, Guards, Gobling Gang, Elite Barbarians, Fire Spirits, etc. Hra obsahuje bug, chybu, ktorá ti nedovolí zahrať The Log nad budovou, Mortarom. Musíš ho zahrať spoza budovy, pred budovou alebo vedľa budovy. To len aby si neostal prekvapený 🙂 Ak The Log nemáš, môžeš použiť Fire Spirits.
Archers: Povedzme si to rovno – Archers sú jediná jednotka v decku na boj proti vzdušným jednotkám. Iste, máš Rocket, Ice Spirit a Arrows, ale to sú všetko kúzla. Používaj preto Archers vždy vzadu a vpredu maj Mortar, Knight, Ice Spirit alebo Skeletons. Ak sa nachádzaš v Double Elixir, k ďalším Archers sa dostaneš veľmi rýchlo a preto nie je nič nezvyčajné, ak ich budeš mať v aréne aj 4 kusy.
Skeletons: Po tom ako Skeletons dostali buff a obsahujú namiesto 3 Skeletons až 4 Skeletons, sú veľmi dobrou jednotkou za 1 elixír. Predstav si, ako sa k tvojej vežičke blíži samotná Musketeer, dostane sa až za most a už už sa chystá vypáliť po tvojej vežičke, keď v tom ju obkľúčia 4 kostlivci. Kým ich Musketeer odstaví, tí ju aj za pomoci vežičky eliminujú. 1 elixír za Skeletons VS 4 elixíry za Musketeer. Alebo si predstav sitáciu, keď súper pošle Elite Barbarians, pretože si je istý, že nemáš viac než 1 elixír. A ty najskôr zahráš Ice Spirit, potom Skeletons a nakoniec Archers/Knight na dorážku. 4/5 elixírov VS 6 elixírov a tebe ostane Archers alebo Knight. Nádhera! Plus, je tu jeden psychologický aspekt – ak by si mal v balíku Skeleton Army, súper by neváhal použiť Zap na tých 15 kostlivcov. Pri zahratí 4 kostlivcov s kartou Skeletons, súper chvíľu uvažuje, či je Zap za 2 elixíry potrebný pre Skeletons za 1 elixír. Až neskôr zistí, že hoci je to pre neho elixírovo nevýhodné, musí Zap alebo Log zahrať, pretože tí štyria kostlivci mu dokážu odzbrojiť omnoho drahšiu jednotku.
Ice Spirit: Poznám hráčov, ktorí nevedia hrať deck, ak v ňom nemajú Ice Spirit. Niečo podobné existuje pri Zap. Táto jednotka za 1 elixír má tak všestranné využitie, že sa oplatí dať jej šancu, vyskúšať si ju a začať ju používať (buď v cycle deckoch alebo v deckoch náročných na elixír – priemer 4.0 a viac). Ak nič iné a má dostatočnú úroveň, dokáže dobehnúť k súperovej vežičke, skočiť na ňu a spôsobiť damage 100 HP. Sprav to 3x a 10% života zo súperovej vežičky je preč. Ice Spirit spôsobuje splash damage, preto je vhodný na Skeleton Army, Minions, Minion Horde, Goblins, etc. prípadne na viac jednotiek pokope. Jednotka sa tiež používa na odlákanie súperovej jednotky a jej spomalenie, kým dorazí k vežičke – tá ju zatiaľ pekne zničí alebo aspon poriadne načne.
Arrows: Jedna z najkrajších chvíľ v hre nastáva, keď použiješ Arrows na Minion Horde – to ako sa tie jednotky pod šípmi stratia a ty navyše získať výhodu 2 elixírov, to je proste nádhera. Ak zistíš, že tvoj súper má Minion Horde, drž si Arrows pripravené. Okrem toho, Arrows spôsobujú splash damage, takže sú vhodné na použitie proti viacerým jednotkám naraz. Ak navyše dokážeš zasiahnuť aj súperovú vežičku (zahrá pri nej Princess, Goblin Gang, Minions, etc.), lepšie pre teba. Zvyčajne ked zahráš Mortar, súper sa teší a zahrá Minion Horde alebo Minions a pripraví si k tomu Minera. Býva potom veľmi sklamaný, keď Minion Horde zakape na Arrows a Minera obstannú Skeletons. 3 elixíry VS 8 elixírov.
Stratégia
Cieľ decku je jasný – používať Mortar tak, aby si súperovi ostreľoval vežičku a spôsobil damage. Na dosiahnutie toho je potrebné aby si karty stále točil a získaval pozitívnu elixírovú výmenu – tá nastáva vtedy ak tvoja karta zničí súperovú kartu a zároveň tvoja karta bola lacnejšia ako tá súperová (Arrows na Minion Horde, Ice Spirit na Skeleton Army, etc.).
Pri tomto decku treba mať na pamäti niekoľko faktov:
- Tento deck spôsobuje výhry 1:0 v 95% prípadoch, 4% sú 2:0 alebo 2:1, 1% je výhra na 3 korunky – ak prídeš o vežičku skôr ako súper, na 99% si prehral
- Každý damage sa počíta – snaž sa Log použiť vždy tak, aby zasiahol súperovú vežičku, to isté platí pre Arrows a Rocket.
- Ak je to možné, nechaj si Rocket ako prekvapenie na koniec (alebo na neskôr), kedy súperovi ostane 500-700 života. Rocket zrazí cca 500, The Log 100 a Arrows zvyšok 🙂
Ak počas prvej minúty zistíš, že vyhrať nevieš, pokús sa o remízu – používaj Mortar a Rocket na obranu, nie na útok. Mortar je v obrannej pozícií vtedy, ak ho umiestniš tak, že nedosiahne na súperovú vežičku. Jedno z najlepších umiestnení je medzi vežičky, bližšie ku King Tower. Veľmi veľa hráčov tiež hráva kartu Furnace, vtedy Mortar umiestni tak, aby na tú budovu dosiahol. Ak protihráčovi neodhalíš, že máš Rocket, alebo súper tento deck nepozná, ďalší krát umiestni Furnace za vežičku – vtedy vieš zničiť aj Furnace aj zaútočiť na vež.
Ak súper zahrá Elixir Collector, neváhaj a použi naň Rocket. V opačnom prípade dávaš svojmu súperovi elixírovú výhodu. Taktiež, premýšlaj – ak má súper Elixir Collector, zrejme má Golem, Giant, Three Musketeers či P.E.K.K.A. . Alebo niečo iné 🙂 V každom prípadne, priprav sa na obranu a až z úspešnej obrany prejdi do protiútoku.
Slabosť decku
Ak má súper Royal Giant deck, je dosť veľká pravdepodobnosť, že prehráš (stále ale môžeš vyhrať, záleží na súperovom skille). Ak je to klasická battle, môžeš ľahko remizovať, ak je to Turnaj, pravdepodobnosť prehry je vyššia, pretože overtime pri remíze trvá 3 minúty. Keď má súper Royal Giant, musíš svoj Mortar umiestňovať do obrannej pozície a snažiť sa útočiť po vežičkách s The Log, Arrows a Rocket.
Problémy tiež dokáže narobiť Giant Deck, hlavne ak ty zahráš Mortar na moste a on tiež zahrá Giant na moste.
Úkážka decku
Nasledujúce dve videá ukazujú, ako úspešne používať Mortar Cycle Deck voči asi desiatke iných deckov.
Poznáš tento deck? Stretol si sa už so súperom, ktorý ho používal? Ubránil si sa?